Dat is dan zo’n momentje dat je denkt,…..wat hou ik van uw huis?

Vandaag bezig met de muziek voor de kerkdienst van morgenvroeg. We gaan weer een paar prachtige liederen zingen. Ik vind het altijd heerlijk om even lekker met die muziek bezig te zijn en ook de teksten ‘tot mij te nemen’. Maar toch ook zo’n momentje dat je even denkt, ….poeh. We gaan psalm 84 zingen in de versie van Ria Borkent zoals je die kan vinden op cd van Sela, psalmen voor nu en in opwekking 715. Wat hou ik van uw huis, heet tie.

Wat hou ik van Uw huis
Heer van de hemelse legers.
Ik kan zo sterk verlangen naar
de binnenpleinen van de Heer.
Diep in mijn lijf is zo’n heimwee,
zo’n blijvende schreeuw om de Levende God

Het origineel is natuurlijk in de tijd geschreven dat de Tempel in bedrijf was. De plek waar God echt woonde. Ik vind het lastig om de kerk nu te zien als de plek waar God woont. Denk dat het ook gewoon niet waar is, God woont in ons hart en als wij naar de kerk komen dan is God daar dus ook.

Dus in mijn beleving doe ik dat het ‘huis van God’ de hemel is maar ook het Koninkrijk van God op aarde. En zo’n lied bepaald mij er dan bij dat k lang niet altijd zo bewust van dat Koninkrijk houd. En zeker niet van de kerk zoals ik wel vaker heb geschreven op mijn eigen blog.

Wel ervaar ik regelmatig die ‘heimwee’ in mijn lijf. Ik zou zo graag willen dat het geen moeite kost om dicht bij God te leven. Jij dan?

De Heer beveiligt ons,
eer en geluk zal Hij geven
Hij heeft Zijn liefde nooit ontzegd
aan mensen, eerlijk onderweg.
Heer van de Hemelse legers,
gelukkig zijn zij die vertrouwen op U.

Yes, zo is het! Ik weet het zeker al lijk ik het soms te vergeten. Als ik weer helemaal bewust bezig ben met God en elke dag mijn leven in zijn hand leg dan weet ik het heel zeker: Hij heeft zijn liefde nooit ontzegd aan mensen, eerlijk onderweg. We zijn onderweg en God weet dat. Soms in de woestijn en snakken we terug naar Egypte en zo vaak doen we ons te goed aan kwakkels en manna zonder dat we door hebben dat we het van God gekregen hebben.

Ik ga het lied zingen morgen. Ook die andere coupletten.

Weer een nieuwe start.

  • Ben jij ook toe aan een nieuwe start?
  • hoe houd jij jezelf  dicht bij God?


 

Chiel

Chiel

Zelfstandig jongerencoach en online tekstschrijver at Stuk Verder
Christen | vader| echtgenoot| '77 | Na jaren binnen de onderwijszorg gewerkt te hebben ben ik nu zelfstandig jongerencoach en tekstschrijver. #hoogbegaafdheid #motivatie #geenzininschool.
Chiel

Latest posts by Chiel (see all)

Dit vind je ook leuk!

  • Geloof jij alles klakkeloos? Robert schrijft over zijn zoektocht naar God. In deel 1 heeft hij God verdronken. In deel 2 schreef hij God maar eens met een kleine g. En in deel 3 stelde hij jou een vraag over persoonlijk geloof en bidden. In…
  • Kan je ook niet goed geloven? Ja dat is zomaar een vraag die in mij opkomt. Ik kwam namelijk via een tweet van Refoweb een artikel op het spoor met als titel 'Mijn weg is anders'. Of een artikel is natuurlijk niet het goede woord.…
  • Robert geeft ons een inkijkje in zijn zoektocht naar God. Hij schrijft God met een kleine g, hij legt dat uit in deel 2. Vandaag schrijft hij over ongelooflijke dingen rond Jezus: Als ik dat maar kon geloven. Wil je beginnen bij deel 1, dan…
  • Doe mee met de #transparantchallenge! Transparant, je weet wel: duidelijk, recht uit je hart, positief opbouwend. Hieronder staat een post die voorbij kwam op het Instagram account van het Reformatorisch Dagblad. Nu heb ik zelf deze krant niet en kan ik het bericht verder ook…

Chiel

Christen | vader| echtgenoot| ’77 | Na jaren binnen de onderwijszorg gewerkt te hebben ben ik nu zelfstandig jongerencoach en tekstschrijver. #hoogbegaafdheid #motivatie #geenzininschool.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *